Jumaat, 11 September 2009

1 hari di hari raye..

"satu hari di hari raya,
ku lihat wajah suci ibuku,
ku lihat wajah kasih ayahku,
ku gembira"
ingat lagi x lagu ney??well..mesty sume pon tau coz ni antara lagu raya yg evergreen; kekal diingati sampai skarang..cbe tengok lirik lagu nie(sbnrnye x sume coz x ingat..huhu), pe yg korang dapat huraikan?
sebenarnye bukan itu yg aku nk bebelkan kt cni..nk bgtau korg la yg snarnye aku agak cedey coz aku x dpt balik uma awal cm tyme muda2 dlu(hehe..cm tua sangat), yela aku dapat balikpun 18/9 t..major kawan2 aku sume balik rabu n kames tapi nk wat cmne..da xde tiket..uhuk3
tapi yg bestnye tu..kali nie cuti panjang ckit..besa aku memg cuti raya ni sampai raya ke-4 je..tyme kat matrik dlu la..kedekut cuti ckit(dak kmm diam2 sdey)..agak xcited coz ley lepak lme2(n gmokkan dri gak) kt umah..gi ziarah-menziarahi n balik kampung..tp rasenye da x dpt duit raya kot..part 2 x besh ye tuan2 n puan2..motif raya tu sniri adalah sbg tanda kesyukuran kita kepadaNYA coz da berjaya mengharungi bulan Ramadhan ni ngan sabar n tabah..balik umah tu jgnla dok tgok tv je ea..n kalo ade owg berziarah tu lynla dowg coz kite jgak yg dapat pahala..
k la, rasenye da ckop byk da membebel ney..mulot tu byk lagi nk ckp tp jari2 ni cm da x sanggup kn..so sekian saje catatan tok edisi khan raya ney..^_^
"berlalu lah sudah ramadhan,
sebulan berpuasa,
tiba syawal kita rayakan,
dengan rasa gembira,
anak muda di rantauan,
semuanya pulang ke desa,
ibu dan ayah keriangan,
bersyukur x terkira.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan